top of page
בסיס ותשתתיות

בסיס ותשתיות - שימוש בתוכנה ובסימולטר לתכנות ארדואינו

התקנת התכנה Arduino IDE על המחשב

צריבת תכנה על גבי הארדואינו

סרטון הדרכה המסביר כיצד צורבים קוד על גבי הארדואינו. חברו את הארדואינו למחשב באמצעות כבל USB

תמונה3.png

הסבר על הורדת והתקנת התכנה Arduino IDE - הסרטון מפנה לאתר של גבי שמעוני

שימוש בסימולטור TINKERCAD

שימוש בסימלטור לארדואינו ואלקטרוניקה של אתר TINKERCAD. אוריינטציה בסיסת בסימולטור, פתיחת פרויקט חדש, שימוש ברכיבים וכתיבת קוד

מתחילים לתכנת

מתחילים לתכנת - סדרת תרגילים ושעירוים על בסיסי הדוגמה - BLINK

סרטון מבוא והסבר לסדרת התרגילים BLINK

למדו כיצד ליצור עותק של דוגמת BLINK בחשבון ה TINKERCAD שלכם/ן ועוד דוגמאות רבות אחרות
 

שיעור 1: שלושת חלקי הקוד המרכזיים

שיעור היכרות עם מבנה הקוד הבסיסי בתכנית ארדואינו. נכיר את החלק בתכנית בו נגדיר משתנים, את תפקודה של הפונקציה void setup () ואת תפקודה של הפונקציה המרכזית בקוד void loop ()
 

מה לומדים?
  • חלוקה של הקוד בתכנית ארדואינו לשלוש

  • היכרות עם פתיחת הקוד והאפשרות להגדיר בה משתנים

  • היכרות עם המושג 'משתנה' ומבנה הפקודה המגדירה אותו

  • היכרות עם פונקצית ההגדרות

  • היכרות עם הפוקנציה המרכזית בקוד

  • היכרות עם המבנה הלולאתי של הקוד

שיעור 2:  הערות בקוד

הבינו מהן הערות, מה תפקידן וכיצד ניתן ליצור אותן
 

מה לומדים?
  • מהן הערות בקוד ומה תפקידן

  • יצירת הערה בשורה אחת

  • יצירת הערה של כמה שורות

תרגיל 3: להבין את פקודת pinMode

מה זה INPUT ו OUTPUT בארדואינו וכיצד מגדירים את תפקידם של פינים באמצעות פקודת PINMODE

מה לומדים?
  • קלט - INPUT

  • פלט - OUTPUT

  • שימוש בפקודת PINMODE

תרגיל 4: להשתמש בפקודת pinMode

יצירה של מילים שמורות, שימוש בפקודת pinMode

מה לומדים?
  • const int

  • piMode

 בתרגיל הזה נלמד להבהב לסירוגין, בקצב ובסדר אותו נקבע, שלושה לדים באמצעות בקר הארדואינו. בסרטון ההסבר נעשית הרחבה בקשר לאופן פעולת פקודות pinMode ו digitalWrite

מה לומדים?
  • משתנים:

    • שימוש במשתנה מסוג int

  • פקודות:

    • הגדרת פינים ב void setup ()

    • הגדרת פין לפלט באמצעות פקודת pinMode

    • שינוי מספר הפין בפקודת  pinMode

    • שימוש בפקודת digitalWrite(pin, HIGH/LOW);

    • שימוש בפקודת delay(time);

  • טעויות נפוצות:

    • טעויות Syntax נפוצות

    • טעויות הנובעות מהמבנה הלולאתי של הקוד

תרגיל 5: חיבור והפעלה שלושה לדים יחד

תרגיל 6: הדלקת של שלושה לדים האחד אחרי השני באמצעות משתנה לקבוע הזמן

תרגיל זה מסיים את סדרת התרגילים שעוסקים ביצירת משתנה, הגדרת פינים ושליטה בהדלקה וכיבוי של לדים באמצעות פקודות digitalWrite.

בתרגיל הזה עליכם  לשלוט בקצב ההפעלה של רכיבי הפלט שלנו, בסדר ההפעלה שלהם ונלמד להפעיל רכיבי פלט גם באמצעות פקודות ב void setup

מה לומדים?
  • שימוש ב void setup כדי להוציא לפעול פקודה פעם אחת בלבד בתכנית

  • תרגול כתיב קוד חזרתי ב void loop לקבלת תוצאה רצויה מבחינת אופן הפעולה של מפעילים

  • טעויות הנובעות מהמבנה הלולאתי של הקוד

תרגיל 7 (בונוס) - רמזור

140px-Traffic_lights_4_states (1).png
35px-Blinked_Orange_Traffic_Light.gif
35px-TrafficLightAnimate.gif

צרו רצף של שינוי אור בין שלושה לדים כדי לדמות את פעולתו של רמזור. מרגישים מתקדמים? צרו רמזור להולכי רגל בנוסף ותאמו את פעולת שני הרמזורים (רשות).

תרגיל 8: שליטה על מהירות הדלקת ה LEDS באמצעות רכיב קלט - פוטנציומטר

מה לומדים?

הוסיפו רכיב קלט ראשון לשליטה על ערכו של מתשנה ושניוי ערך ה DELAY

  • הגדרת פין לקלט

  • קריאת ערך אנלוגי באמצעות הפקודה AnalogWrite

  • עדכון משתנה בקלט מחיישן

לוגו חוף השרון.png
bottom of page